miércoles, 19 de abril de 2017

Despre Ghita. Vesti de la Ministerul de Justitie

Am vazut pe feisbuc, tot felul de titluri ce aveau ca tema "subiectul Ghita" si mi-am zis:
"Ia hai direct la sursa, ca "telefonul fara fir" este un joc bun pentru copii, un joc care serveste de minune micilor scolari sa înțeleagă cate de anapoda poate intelege un "receptor" un simplu cuvânt emis de un "emisor" si dat "din mana in mana" pana la "receptor".

Si uite-asa, după ce văzui la sursa "informația patron" mi-am zis sa o distribui si eu, adaugandu-i niste linkuri, spre a ușura treaba cititorului ce vine, după mine, ca sa nu mai reia si el, o munca deja făcută de mine, si sa câștigam astfel timp, care sa ne aduca (asa ar fi logic) beneficii, tuturora. Pai nu?


Originalul informației de aici ("informația patron", cum ii zic eu, luând in calcul conotația spaniola, si nu cea româneasca a cuvântului "patron"), il gasim sub titulatura "Informație de presa - Ministerul Justitiei"


In "copie imbunatatita cu linkuri", de catre admin, gasim de aci in jos, dupa cum se vede
...........................................................................................................
Ministerul Justiției informează:

La data de 15 aprilie 2017, Centrul de Cooperare Polițienească Internațională din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române a informat instanțele române emitente ale mandatelor de arestare preventivă cu privire la reținerea de către autoritățile publice sârbe a numitului GHIȚĂ Sebastian, la data de 14 aprilie 2017, pentru o perioadă de 48 de ore. Adresa a fost transmisă și Ministerului Justiției exclusiv spre informare, în conformitate cu dispozițiile art. 66 alin. (2) din Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internațională în materie penală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

La data de 17 aprilie 2017, Centrul de Cooperare Polițienească Internațională din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române a informat instanțele române emitente ale mandatelor de arestare preventivă cu privire la arestarea provizorie a sus - numitului, în vederea extrădării, pentru o perioadă de 18 zile, începând din data de 14 aprilie 2017. Adresa a fost transmisă și Ministerului Justiției exclusiv spre informare.

Procedura solicitării extrădării este reglementată de dispozițiile art. 66 din Legea nr. 302/2004. Imediat după primirea încheierilor prin care instanțele informate în condițiile de mai sus, de către Centrul de Cooperare Polițienească Internațională din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, constată că sunt îndeplinite condițiile pentru solicitarea extrădării [conform dispozițiilor art. 66 alin. (2) – (6) din Lege], Ministerul Justiției își va exercita atribuțiile prevăzute de lege, în conformitate cu art. 66 alin. (7) și următoarele din actul normativ menționat.

Până la momentul emiterii prezentei informări de presă, 18 aprilie 2017, orele 17.30, Ministerul Justiției nu a primit din partea instanțelor judecătorești nicio încheiere definitivă în sensul dispozițiilor legale mai sus arătate.
..........................................................................................
Am încheiat citatul informatiei MJ (marcand cu font albastru, ca sa nu le încurcăm)
Acuma (nu mai înainte de a ma mira, de ce anume se scrie numele unui cetățean roman, asa cum in textul MJ, apare scris "GHIȚĂ Sebastian", si nu se scrie "GHIȚĂ SEBASTIAN, Ghiță Sebastian sau, numele întreg, cum îl vad "pe surse" ca fiind . . . "Sebastian Aurelian Ghiță"), hai sa vedem ce este si cu ce se mananca "art 66 din Legea nr. 302/2004" de care se pomeneste in textul informației MJ.

Si avem (in textul de mai jos, unde am pus in font rosu, aliniatele 2-6, aliniate la care face referirea acelasi text al informației adusa la cunoștința publica de Ministerul de Justiție, in al sau portal), asa:

ART. 66
    Procedura extrădării active
    (1) De îndată ce este informată, prin orice mijloc care lasă o urmă scrisă şi a cărui autenticitate poate fi verificată, de către Centrul de Cooperare Poliţienească Internaţională din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, prin structura specializată, sau de Ministerul Justiţiei, despre localizarea pe teritoriul unui stat străin a unei persoane date în urmărire internaţională sau căutate de autorităţile judiciare române pentru ducerea la îndeplinire a unui mandat de executare a pedepsei închisorii sau a unui mandat de arestare preventivă, instanţa de executare sau instanţa care a emis mandatul de arestare preventivă stabileşte, printr-o încheiere motivată, dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute în prezenta lege pentru a se solicita extrădarea.
    (2) Centrul de Cooperare Poliţienească Internaţională, prin structura specializată, are obligaţia de a informa instanţa de executare sau instanţa emitentă a mandatului de arestare preventivă de îndată ce Biroul Central Naţional Interpol corespondent îi notifică faptul că persoana care face obiectul mandatului a fost localizată. Informarea va fi transmisă direct, cu o copie la Ministerul Justiţiei.
    (3) Judecata se face de urgenţă şi cu precădere, în camera de consiliu, de un complet format dintr-un singur judecător, cu participarea procurorului şi fără citarea părţilor. Judecătorul se pronunţă prin încheiere motivată, dată în camera de consiliu.
    (4) Pentru evidenţa activităţii instanţelor se va ţine o condică separată pentru şedinţele de judecată a sesizărilor privind extrădarea. În acest registru se trec dosarele din fiecare şedinţă, separat pe complete, încheierea pronunţată şi numărul acesteia, precum şi iniţialele judecătorului care o va redacta. Totodată, se întocmeşte şi se păstrează Registrul de evidenţă a sesizărilor privind extrădarea, în care se vor face următoarele menţiuni: numărul curent; numele şi prenumele inculpatului sau condamnatului; numărul şi data mandatului de arestare preventivă sau de executare a pedepsei; numărul şi data adresei Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române sau a Ministerului Justiţiei; numărul dosarului instanţei; numărul şi data pronunţării încheierii; data comunicării încheierii Ministerului Justiţiei. Instanţa de recurs va ţine un registru distinct pentru aceste speţe. Registrul de evidenţă a sesizărilor privind extrădarea nu este destinat publicităţii.
    (5) Încheierea prevăzută la alin. (3) poate fi atacată cu recurs de procuror, în termen de 24 de ore de la pronunţare. Dosarul cauzei este înaintat instanţei de recurs în termen de 24 de ore. Recursul se judecă în termen de cel mult 3 zile, de către instanţa superioară în grad. Instanţa de recurs va restitui dosarul primei instanţe în termen de 24 de ore de la soluţionarea recursului.
    (6) Încheierea definitivă prin care s-a constatat că sunt întrunite condiţiile pentru solicitarea extrădării, însoţită de actele prevăzute la art. 36 alin. (2), se comunică de îndată Ministerului Justiţiei. Încheierea definitivă prin care s-a constatat că nu sunt întrunite condiţiile pentru a se solicita extrădarea se comunică Ministerului Justiţiei în cel mult 3 zile de la pronunţare.
    (7) În termen de cel mult 3 zile de la data primirii încheierii definitive prin care s-a constatat că sunt îndeplinite condiţiile pentru solicitarea extrădării, Ministerul Justiţiei, prin direcţia de specialitate, efectuează un examen de regularitate internaţională. Dispoziţiile art. 38 se aplică în mod corespunzător.
    (8) În funcţie de concluziile examenului de regularitate internaţională, direcţia de specialitate a Ministerului Justiţiei fie întocmeşte cererea de extrădare şi o transmite, însoţită de actele anexe, autorităţii competente a statului solicitat, fie întocmeşte un act prin care propune ministrului justiţiei, motivat, să sesizeze procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în vederea iniţierii procedurii de revizuire a încheierii definitive prin care s-a dispus solicitarea extrădării, informând în ambele situaţii Centrul de Cooperare Poliţienească Internaţională din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române. În cazul în care constată că actele sunt incomplete, înainte de a întocmi şi de a transmite cererea de extrădare, direcţia de specialitate a Ministerului Justiţiei poate solicita instanţei competente să îi transmită, în cel mult 72 de ore, actele suplimentare necesare potrivit tratatului internaţional aplicabil.
    (9) În cazul în care nu sunt întrunite condiţiile de regularitate internaţională pentru solicitarea extrădării, ministrul justiţiei, prin procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cere revizuirea hotărârii judecătoreşti definitive prin care s-a constatat că sunt îndeplinite condiţiile pentru solicitarea extrădării. Revizuirea nu poate fi cerută pentru alt motiv decât cel legat de concluziile examenului de regularitate internaţională.
    (10) Cererea de revizuire se face în termen de cel mult 3 zile, dacă persoana prevăzută la alin. (1) este arestată în vederea extrădării către România. În toate celelalte cazuri cererea se face în termen de cel mult 15 zile. Termenul curge de la data la care procurorul general primeşte cererea prin care ministrul justiţiei îi solicită să promoveze revizuirea hotărârii judecătoreşti definitive prin care s-a constatat că sunt îndeplinite condiţiile pentru solicitarea extrădării. Competentă să judece cererea de revizuire este instanţa prevăzută la alin. (1). În cazul în care persoana prevăzută la alin. (1) este arestată în vederea extrădării către România, cererea de revizuire se soluţionează de urgenţă şi cu precădere. În toate celelalte cazuri, cererea de revizuire se soluţionează în termen de cel mult o lună de la data înregistrării cauzei.
    (11) Instanţa, dacă constată că cererea de revizuire este întemeiată, anulează încheierea atacată. Dacă instanţa constată că cererea de revizuire este neîntemeiată, o respinge, menţinând încheierea atacată. Hotărârea instanţei de revizuire este definitivă şi se comunică în termen de 24 de ore de la pronunţare ministrului justiţiei şi procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
    (12) Cererea de extrădare şi actele anexate acesteia, însoţită de actele prevăzute la art. 36 alin. (2) şi de traduceri certificate în limba statului solicitat sau în limba engleză ori franceză, se transmit autorităţii competente a statului solicitat, pe una dintre căile prevăzute la art. 36 alin. (1).
    (13) În cazul în care se solicită extrădarea unei persoane condamnate în lipsă, în situaţia în care statul solicitat aduce la cunoştinţa persoanei urmărite hotărârea pronunţată în lipsă, o astfel de notificare nu va produce efecte faţă de procedura penală din România.
    (14) În cazul în care persoana urmărită nu este arestată provizoriu în vederea extrădării, procedura prevăzută în acest articol are caracter confidenţial, până în momentul în care statul solicitat este învestit cu cererea de extrădare.
#CIN
    *) Conform art. II pct. 14 şi art. IV din Legea nr. 300/2013 (#M1), începând cu data de 1 februarie 2014 (data intrării în vigoare a Legii nr. 286/2009 privind Codul penal şi a Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală), la articolul 66, alineatul (5) va avea următorul cuprins:

    "(5) Încheierea prevăzută la alin. (3) poate fi atacată cu contestaţie de procuror, în termen de 24 de ore de la pronunţare. Dosarul cauzei este înaintat instanţei ierarhic superioare, în termen de 24 de ore. Contestaţia se judecă în termen de cel mult 3 zile de către instanţa superioară. Instanţa ierarhic superioară va restitui dosarul primei instanţe, în termen de 24 de ore de la soluţionarea contestaţiei."

    ART. 66.1
    Extrădarea simplificată
    Atunci când persoana dată în urmărire internaţională pe canalele Organizaţiei Internaţionale de Poliţie Criminală - Interpol sau cu privire la care s-a introdus o semnalare în Sistemul de Informaţii Schengen este de acord să fie extrădată în România, prezentarea unei cereri formale de extrădare nu mai este necesară dacă autoritatea centrală a statului solicitat informează în acest sens, iar convenţia internaţională aplicabilă în relaţia cu statul solicitat sau legislaţia acelui stat reglementează o astfel de procedură.

No hay comentarios:

Publicar un comentario