domingo, 6 de mayo de 2018

Români, căutați-vă drepturile! Eu vă indic (doar) niște coordonate

Mai uit și eu (ca am îmbătrânit) dar, ca să mă înțeleg cu ai mei co-nationali (vorbind o singură limbă și nu ca-n turnul Babel), am creat o pagina in care am adunat cat mai multi termeni derivați din conceptul "Drepturile".
In general, de când ma știu,am încercat să apropii nației mele multe dintre lucrurile pe care am văzut că alții le au iar nației mele ii lipsesc (chiar dacă ce am primit drept reciprocitate e, . . . . vai de lume). Atrag atenția că, din ceea ce reușesc eu să apropii nației mele, nimeni nu este obligat să guste.
Gusta cine vrea, cine simte ca ii e foame sau sete de asta. Cel ce gustă trebuie sa o facă cu aceeași grijă ca atunci când e vorba de mâncare, pentru că fiecare în parte știe ce anume mâncare ii face bine și ce anume mâncare îl deranjează. < In pagina web indicată in josul acestei postari, am strâns grămadă o serie dintre conceptele numite "drepturi".
Pagina dedicata termenului spaniol "Derechos" este pagina pe care, pentru a obține ceea ce va prezint aici, am tradus-o în limba română ca pagina web cu numele "Drepturi" (și pe care, în formatul permis de Wikipedia, am făcut-o cadou publicului și acolo, în Wikipedia).


Termenului spaniol "Derechos" (Drepturi) ii corespund multe sinonime, dar cele care sunt cele mai potrivite cu secțiunea aici prezentata, sunt următoarele:
- justo (adică "just") 
- fundado (adică fundat, fundamentat);
- razonable (adică rațional
- legítimo (adică "legitim")
Cu alte cuvinte, când vorbim despre "Drept", vorbim de o materie (materie ca . . . materia școlară), iar când vorbim despre "drepturi" vorbim de ceea ce ne aparține în mod "just, fundat, rațional, legitim" fiecăruia dintre noi, oamenii lumii acesteia.
Dând clic pe fiecare termen aflat in tabelul din partea inferioara a paginii indicate mai jos, curiosul găsește singur dacă acel termen are și versiune în limba română sau dacă nu are, găsește singur dacă pe respectivul îl cunoaște deja sau dacă doar a auzit de el.

Deci, pagina pe care vă invit sa o vizitați (pentru a o studia) se va deschide prin simpla apăsare pe cuvântul "Drepturi".

No hay comentarios:

Publicar un comentario