martes, 1 de mayo de 2018

Munca este singurul mod legitim prin care omul își poate întreține viața.

Munca este antonimul delicventei.
Conceptul "muncă" este antonimul conceptului "delict" (concept "delict" de care cineva și-a cam bătut joc, în editarea si publicarea lui în internet, ori din ignoranță, ori din rea-intenție. Recomand comparația dintre versiunea în spaniolă "delito" și versiunea în romană "delict").
Nu există cale de mijloc printre "muncă" (elaborare) și "delict" (infracțiune, crima);  ori ești partizanul uneia, ori al celeilalte.

Unde termenul "elaborar (a elabora)" are în limba spaniolă următoarele "sinonime primare": confeccionar (a confecționa);
fabricar (a fabrica);
hacer (a face);
producir (a produce);
realizar (a realiza);
transformar (a transforma);
proyectar (a proiecta);
în timp ce termenului "delicuencia (a produce delicventa)" ii corespund ca "sinonime primare" termenii :
delito (delict);
infraccion (infracțiune);
criminalidad (criminalitate);

dar și delictele socotite de ceva mai mica gravitate (90, 80, 70%), decât gravitatea maxima (100%), precum:
falta (un fel de echivalent al termenului "fault);
culpa (vinovăție);
quebrantabiento (incalcare);
transgresion (transgresiune, tâlhărie);
vulneracion (vulnerare);
violacion (dezonorare, violare);
perjurio (lipsa de noblețe, lipsa de franchețe, sperjuria),
soborno (coruperea, corupția);
malversacion (escrocheria);
ofensa (ofensa, injuria, insulta);
amenaza (amenințarea, intimidarea);
calumnia (calomnia, defăimarea, impostura);
eludir (eludarea, sustragerea)
hurto (furatul, furăciunea, acțiunea de a fura);
robo (tâlhăria), și . . . etc.

Munca (munca producătoare de bunuri) este singura modalitate legitima prin care omul își poate satisface acele necesități atât de bine structurate, în piramida lui Abraham Maslow.

Nimic din ceea ce își realizează omul, din cele expuse de la baza, pana la vârful piramidei, nu este omenesc, nu este uman, nu este propriu omului (ci altor feluri de ființe) dacă nu vin ca fructe ale propriei elaborări (munci).
Iar ce nu vine ca fruct al propriei elaborări, este, în cel mai bun caz, înșelăciune.
Fac parte dintre oamenii care nu pot (și nu pot pentru ca nu vor) trai din vreun fel de fruct al delicventei, și fiind asa nu ii rămâne decât sa traiască din prea-cinstitul act de elaborare, numit in românește "munca".
Plătesc greu aceasta afinitate, pentru ca profesia mea de-o viata (șoferia de vehicule grele) a fost transformata (cu sau fără rea-intenție) într-un domeniu în care "eludarea" face legea.
Plătesc greu pentru ca am văzut care e "schema" și în paralel cu încercarea de a-mi îndeplini cât mai aproape de legalitate, îndatoririle contractuale, am conservat și atât cât am putut, din urmele trecerii mele prin timp.
Ma rog, poveste lunga dar azi, este 1 Mai 2018, si gândul meu sta alături de colegii profesiei mele care, și din cauza ca nu au avut la îndemână material, din materia juridica "Dreptul persoanelor", își petrec si aceasta zi, aninați ca niște "drone", ca niște "drone vii" uitate in stare de suspensie, de niște copii care se jucau cu telecomanda ieri, și care nu se mai joaca pana în seara asta pe la orele 22, când acești "copii" numiți "patroni de intreprindere de transport" își vor relua locul la masa de "play-station" și își vor relua "butonarea" având pe monitor nu personaje ci chiar persoane in carne si oase.
Iata aici cum arata un "camion fără suflet de om, in el", un camion cu care poți sa te joci pana te plictisești, si cand te plictisești închizi calculatorul, iar camionul sta acolo, cumintel, si ani daca il lasi . . .

Si iată aici un "camion, cu suflet de om în el", un suflet care nu știe nicicând când ii poate exploda o anvelopa in plina viteza, un suflet asupra căruia are influente setea, foamea, ambientul climatic, si toate celelalte elemente enumerate da Abraham Maslow în cadrul piramidei sale.
In acest video, vârful unei adevărate torpile (cu o greutate cât mai apropiata de 40 de tone si cu o viteza cât mai tinzătoare 100 km pe ora (deși limita "fierului" si a "regulii" e 90) eram eu însumi, și nu personaje fictive ale vreunor video-jocuri.

Dedic munca mea încercării de a face ca munca în transportul rutier sa fie pentru oameni, și nu pentru "eunuci", nu pentru "amazoane", nu pentru "androizi" cu care alți oameni sa se joace precum pisica cu șoarecele.
Azi este "Ziua Internationala a Muncii", zi luată în derâdere de cei care nu-s partizani de buna voie al acestui "instrument"numit "muncă", instrument cu ajutorul căruia, celor mai multora dintre noi, oamenii, ne placem să ne punem noua, și prin noi, familiilor noastre, pe masă, sfânta pâine.

Eu unul am fost împiedicat în ultimii ani, prin alambicate "circumstanțe  create", sa îmi câștig pâinea prin intermediul acestui decent (și nobil, pentru mine) instrument, numit "muncă", obligat fiind, prin metode greu vizibile, ori să accept sa fur de la Stat, în beneficiul angajatorului (furt din care sa mi se strângă și mie de un salariu), ori, dacă nu-mi convine "tratamentul", sa-mi iau tălpășița, să-mi schimb meserie sau . . . variațiuni pe aceeași temă.

Râd cu atât mai cu poftă oamenii de conceptul "Ziua Muncii", cu atât mai mult cu cât mai putin cunosc adevăratul gust, adevăratul rost, și cu cât mai mult (din pura lașitate) sunt mai la adăpost de ea..
Multora le plac mesele "ca la coasă" dar nu și "coasa", de pană-n masă :)
Munca trebuie sa înceteze a mai fi pentru cineva, o "caznă", ea trebuie sa fie, întotdeauna, pentru totdeauna și pentru oricine, o decență (vezi "Trabajo decente" < si traducerea facuta de mine > Munca decenta).
Tachograph-Drivers European Union este "CV"-ul meu, "CV"-u . . . bun/rau, care reprezinta o insemnare, ca a melcului, a caii pe unde a trecut .
Mai vorbim!

No hay comentarios:

Publicar un comentario