miércoles, 25 de julio de 2018

Uniunea Europeană, supra-exploatatorii si supra-exploatatii

Zilele trecute am terminat de tradus (din spaniolă in română) articolul "Explotacion laboral", articol care nu are inca versiune si in limba română (dar ce ne interesează pe noi astfel de subiecte?  ).
Am facut traducerea asta (Exploatarea prin muncă) pe . . . maculator, incă nu am publicat-o in Wikipedia si, dacă nu mi-o lua-o altul inainte si oi mai gasi locul liber, oi publica-o eu in vreo zi.
Dar, dincolo de asta, am mai tradus (de prin presa spaniolă), si niste "articole colaterale" referitoare la aceeasi temă.
Acuma . . . nu inseamna ca daca eu traduc din spaniola, centru exploatarii prin munca ar fi in Spania, dar eu nu stiu toate cele 24 de limbi oficiale ale UE si nu traiesc in mai multe locuri deodata spre a prezenta concomtent, situatia din mai multe tari.
In afara de asta, cel putin in UE, din 2006, in ce priveste "munca", a fost impartita (de materia juridica) in două lumi:
1) o lume a Muncii care isi desfasoara activitatea in cadrul a ceea ce intra la capitolul "
bunuri imobile";
2) o lume a Muncii care isi desfasoara activitatea in cadrul a ceea ce intra la capitolul "
bunuri mobile".
Daca omul stie, atunci când vorbeste cineva de "divort", ce bunuri mobile si ce bunuri imobile revine cuiva dupa o asa actiune, atunci nu are de ce spune cineva ca nu ar intelege ce este un "
lucrator mobil" in comparatie cu un "lucrator clasic" (adica ne-mobil).

Vreau sa zic ca in traducerile din pagina indicata mai jos, se prezinta ca . . . dezastruoasa, situatia din "sectoare ale Muncii clasice" (agricultura, constructii, domeniul forestier, domeniul hotelier+baruri+restaurante, domeniul muncii in sectorul domestic, etc), si eu nu zic ca nu este dezastruoasa dar zic . . . ochii mari, ca "epicentrul problemei" se afla in "sistemul sanguin" al oricarei Societati, sistem numit (in general), "Transport Rutier", in cadrul carui sistem isi desfasoara activitatea "lucratorul mobil".
Bataia de joc a "asupritorilor" exercitata asupra "asupritilor" in acest sector, este o "boala" extrem de contagioasa, care s-a raspandit (si continua sa se raspandeasca) in restul Societatii UE-ropene, cu o viteza mai mare decât a ciumei sau a pestei.
Atentie ca, cine doarme pe el, lasa sa creasca niste monstrii de care nu mai scapa in veci.
Dar, mai bine si mai bine, citeste mai mult in articolul "Supra-exploatatori vs supra-exploatati"








No hay comentarios:

Publicar un comentario