viernes, 10 de marzo de 2017

"Stat de Iure" in locul formulei "Stat de Drept".

nventez acest termen (adăugând eu "brevetul" in partea de jos a acestei pagini, img 1) ca alternativa la expresia care se folosește ca regula generala; "stat de drept" vezi img 2).
Am tot folosit eu formul "Stat de Drept" (pentru ca in expresia asta prin termenul "Drept" nu se defineste un "substantiv comun", ci este vorba de un substantiv propriu, asa cum scriem ca e soare, sau ca e Soare.
Dupa cum se vede un pic mai jos, Academia Limbii Spaniole si Fundatia de Spaniola Urgenta s-au pus de acord ca in toate situatiile cuvantul "drept" sa se scrie cu litere mici, explicandu-se si care sunt exceptarile de la regula.

Avand toate astea pe masa, eu zic ca este incorect sa scrii cu litere mici un determinat (un anume) gen de organizare de stat, care este departe de a fi "comuna" si este "specifica".
Este corect (zic eu) sa scrii "stat de Drept", dar cum formularea asta apare mai ales la inceput de propozitie, si propozitia e normal sa inceapa cu litera mare, ajunge automat la formula "Stat de Drept".

Desi pagina e in lucru, treburile o sa ma indeparteze un pic, de taste, asa ca  deocamdata o dau la apa, si cand pot ii mai aduc eu completari.........................................

 Mai multe direct la pagina "Stat de Iure"

No hay comentarios:

Publicar un comentario