lunes, 23 de marzo de 2020

Coronavirusul și beneficiarii (din transport) pretind ca șoferul să continuie să încarce și să descarce gratuit

Acest articol are la baza un articol din grupul/pagina de Facebook "Conductores profesionales"

Scriam acolo, asa:
"Mai nene, ma blocheaza facebook-ul asta pe unde ma prinde.
Pe mine circumstantele ma obliga de vreo 12 ani (ca sa nu zic mai mult), sa lupt concomitent pe doua fronturi: roman/spaniol.
Ca sa pot vorbi cu doi deodata, am dat sa creez niste "pagini bilingve", dar cand sa scriu in ele ce aveam de zis, m-am trezit ca... pentru partea de limba romana, ne-existand cuvinte echivalente cuvintelor de pe partea in limba spaniola, pur si simplu ramaneai blocat, ramaneai... fara cuvinte.
Dar... despre asta, cu o alta ocazie.
Acum doar vreau sa zic ca.... comentasem odata acolo (la locul faptei), de pe telefon, si cand am dat "enter", m-am trezit ca... comentariul meu a disparut, aparand in schimb un semnul exclamarii, pe fond rosu.


Am trecut pe calculator, am re-scris comentariul pe care il aveam memorizat in minte, si cand i-am dat "enter", a disparut si asta, aparandu-mi la schimb... mesajul din imaginea alaturata:

Mesajul asta imi zice azi de pe grupul asta soferesc spaniol, ceea ce imi zicea ieri de pe un grup soferesc romanesc, ca am fost restrictionat pana miercuri (25 martie) la 12.46.

Dar, ca sa nu ma lungesc si latesc la vorba, am sa scriu aici doar comentariul pe care il scrisesem deja acolo (in limba spaniola) si care zicea, cam asa: ma auto-citez, din memorie:

"Este obligatia dintotdeauna (obligatie eludata constant insa), a oricarui angajator din domeniul asta, de a considera "perioadele de incarcare/descarcare" si "perioadele de stat la dispozitie", ca "perioade de munca efectiva" (de cel putin acelasi rang cu "perioadele de conducere" (conform, pe de o parte Legislatiei UE a Tahografului, si conform, in acelasi timp si pe de alta parte, "Juridicii UE a Muncii".
Dar, faptul ca exista (asa creata de creatorul cumulului legislativ cu care lucram) o institutie arbitrala bicefala", in cadrul careia functionarea acelei "nu stie stanga ce face dreapta" a dat apa la moara angajatorilor din transportul rutier UE, sa eludeze de la o zi la alta mai mult, legea.
Am putut (si pot) proba cu date concrete, date puse (spre pastrare) in mana a diverse entitati publice de pe spatiul si jurisdictia UE, felul in care "entitati juridice private", extrag bani (din "gramada" numita "patrimoniul public") cu ajutorul "manusii de unica folosinta" denumita formal "lucrator mobil" (dar non-formal lumea continuand a utiliza denumirea de "sofer profesionist).




Articol neterminat. Va urma!




No hay comentarios:

Publicar un comentario