martes, 23 de junio de 2020

Scrisoarea unui român de la baza piramidei către Organizația Națiunilor Unite

Stimată Organizație a Națiunilor Unite,

Numele meu este Ion Adrian Iordache, sunt un român emigrat în Spania din 2003 și, deși în teorie, din 2007, am rămas în afara statutului juridic de emigrant (devenind țara mea natală, membru al UE), în practică statutul meu de emigrant. continuă încă.
Eu nu sunt altceva decât ... un simplu lucrător (camioner/șofer de autobuz) și, deși am mulți ani de când am remarcat această dovadă de profund dezinteres din partea autorităților române, am tot sperat că lucrurile vor fi remediate, că vor fi remediate de persoane calificate și autorizate pentru astfel de chestiuni.
Cred eu că acest text en limba română de site-ul oficial al ONU dedicat subiectului numit Drepturile Omului, este accesat atât de președinții României (fiecare la rândul lui), de primii miniștri, de miniștri, de parlamentari, de către membri ai celor trei puteri din stat, de către cei care alcătuiesc lumea juridică națională (judecătoriavocațijurisconsulțialți licențiați), de profesori de diferite grade și domenii diferite, de diferiți membri ai celei de-a patra puteri din Stat (jurnaliști , creatori de opinie etc.) și mi se pare ceva foarte ne-la-locul său faptul că din 1993 și până azi nu s-a făcut nimic pentru corectarea textului (scris cu ortografia folosita în limba română înainte de 1993) și pentru actualizarea la scrierea românească legitimată din punct de vedere gramatical, de aproximativ 27 de ani.



Consider lipsa de respect pentru Drepturile Omului a autorităților românesti ca fiind una dintre principalele cauze care au dus la făurirea circumstanțelor care m-au determinat să emigrez fara acte, la a-mi rupe familia în bucăți, la a mă plasa în afara propriei mele lumi, la a trăi condițiile pe care persoanele exilate le trăiesc, ca la un act de legitima aparare, ca una dintre cele mai negative influențe asupra propriei mele vieți, ca persoană, asupra vieții familiei mele, asupra destinului meu profesional, asupra lumii relationate de la modul cel mai direct sau la modul cel mai indirect, cu mine însumi.
Sper ca acest să ia sfârșit dezinteres, un dezinteres bine rezumat în articolul despre OIM, unde se spune că: „Deși România s-a alăturat Organizației Internaționale a Muncii, creată în 1919, aplicarea principiilor sale a fost amânată sistematic”. 

Ceva similar s-a întâmplat și după ce România a aderat la Națiunile Unite. 
Pentru a nu scrie o scrisoare prea lungă, am pregătit o pagină web special pentru această ocazie: https://sites.google.com/site/dreptulpersoanei/mi-carta-para-ONU, o pagină pe care nu am fost finalizată încă, dar care are utilitatea ei în legătură cu această problemă.

Cu speranța că din partea ONU se va face vreun fel de presiune asupra țării din care provin pentru a se pune capăt acestui dezinteres pentru Drepturile Omului, iti spun, stimate ONU, că mă ai aici, prezent, întotdeauna de partea ta.

DECLARAȚIA UNIVERSALĂ A DREPTURILOR OMULUI este proclamată ca fiind un "ideal comun spre care trebuie să tindă toate popoarele şi toate naţiunile, pentru ca toate persoanele şi toate organele societăţii să se străduiască, având această Declaraţie permanent în minte, ca prin învăţătură şi educaţie să dezvolte respectul pentru aceste drepturi şi libertăţi şi să asigure prin măsuri progresive, de ordin naţional şi internaţional, recunoaşterea şi aplicarea lor universală şi efectivă, atât în sânul popoarelor statelor membre, cât şi al celor din teritoriile aflate sub jurisdicţia lor". iar mie mi se pare că țara mea face foarte puțin (sau chiar nimic) cu privire la asta.

 Pentru mine această scrisoare este de o foarte mare importanță, este o scrisoare deschisă, o scrisoare pe care o voi face cunoscută pe toate căile posibile mie cât mai multor persoane, deoarece este nevoie de sprijinul tuturor pentru ca lucrurile să devină cu adevărat mai bune.
ONU, mulțumiri din partea mea pentru simplul fapt că exiști, mulțumiri din partea mea pentru tot ce ai făcut și faci pentru întreaga lume în general, pentru țara mea în special și, pentru mine, punctual.
Pe pagina Web deja indicată, această scrisoare va apărea (în format hiper-scris) atât în ​​limba spaniolă cât și în limba română.
Al tău prieten, pentru totdeauna, Organizatie a Natiunilor Unite.
23/06/2020, Ion Adrian Iordache!

Post scriptum.


Eu sunt una dintre persoanele dinspre baza (și nu dinspre vârful) acestei „piramide umane” numite „lumea”. și părerea mea este că trebuie să construim piramide sustensibile, în așa fel încât greutatea care cade pe umerii persoanelor aflate sub tălpile noastre să nu fie niciodată o greutate insuportabilă.


No hay comentarios:

Publicar un comentario