viernes, 3 de julio de 2020

Partidele politice sunt vehicule publice, nu vehicule private

Văd din când în când lume vorbindu-se despre PMP ca despre un partid care ar apartine celor ce au prins (ca la avion, ca la autobuz, tramvai sau troleibuz) sa se urce in el.
Am vazut vorbe de genul:
"Toată ziua va plângeți de partidele mari, dar când apare un partid nou și cu oameni fără cusur, va luați de Traian Băsescu și Elena Udrea. Ce funcție mai are Traian Băsescu în PMP? Câți ani sunt de când Elena Udrea nu mai face parte din PMP? Dar o țineți una și buna cu trecutul, indiferent de oamenii care fac cinste PMP. Sa va spun ceva. Mie nu - mi este rușine nici cu aceștia doi, văzând ce calamități sunt prin PSD și prin alte partide".



Eu unul consider un partid ca pe un vehicul de transport, public, cu care am de ajuns undeva unde imi propun sa ajung, tot la fel ca atunci cand daca am nevoie sa merg de la Bucuresti la Satu Mare.
Eu nu fac parte dintre persoanele care, chiar daca au cumparat bilet pentru Satu Mare si au ajuns la Botosani, le e totuna.
Deci, ce e "public" este "al tuturor" si nu doar al unora.
Asta nu inseamna ca daca tramvaiul 41 este un vehicul public, vor incapea in el 20 de milioane de români, la aceeasi ora si in aceeasi zi.
Ca si la aeroport, daca tuturor romanilor le-ar veni ideea sa solicite bilete la avionul Bucuresti - Madrid, in aceeasi zi si la aceeasi ora, pasagerilor nu le ramane alta solutie decat aceea de a accepta esalonarea... pana cand le-o veni rândul, sau... respectivii pasageri isi schimba planul (fac altceva).
Una peste alta, nici PMP+ul si nici vreun alt partid nu este al cuiva anume, eu nu am pus ochii pe PMP degeaba la momentul luarii in discutie a crearii lui, am sustinut proiectul studiind bine statutul si programul acestuia, si nu am de ce sa nu incerc sa opresc pe cei care se opintesc sa il devieze de la traiectul initial.
Vorbind de partid, pe mine nu persoanele care vremelnic il populeaza ma intereseaza in primul rand, ci ma intereseaza in primul rând prezența sau absența democrației din partid.
Pe mine m-a interesat și mă intereseaza ca PMP sa dea drumul la "alegeri libere" in PMP,  să poată candida la orice functie eligibila din partid, oricare membru doreste, odata ce are implinite criteriile statutare, indiferent daca acel candidat s-ar numi "Elena Udrea", "Gelu Visan", "Radu Cristescu" sau altcineva.
Nu conteaza cine candideaza, ci conteaza cui dau votantii voturile lor... va urma.

No hay comentarios:

Publicar un comentario