sábado, 7 de julio de 2018

Diaspora si 10 august 2018

Dupa ce, vreme de mai bine de douazeci de ani am lucrat in sistemul de munca românesc (din 1978 pâna in 2003), si eram obisnuit că pentru concediu se făceau programari de la inceput de an, fiecare programându-si (sau incercând sa-si programeze) concediul, atunci cand ii ardea lui buza mai tare (sau cand ramânea loc in grilă), am ramas destul de mirat când am văzut că in Occident, chiar se petrecea ceea ce stiam de prin filme sau de prin literatură, adică faptul că . . . "toti isi iau concediu in august". Mi se parea ciudat să fie chiar "toti" (pentru că la mine "toti" este egal cu "100%"), si nu cred posibil să existe Societate (cel putin la nivel de secol XXI) in care activitatile de "foc continuu" să se opreasca absolut toate pentru o lună. Dar, una peste alta, cam asta e obiceiul, si la spanioli (cel putin) luna august este socotita "lună de vacantă".

Mă uit cum de cateva luni, prin media, sunt unii care prevestesc că o . . . anumită "chestie", numită "Diaspora" va veni pe 10 august 2018, drept in buricul României, ca să dea jos si să puna sus, nu stiu pe cine, indeplinind gustul nu stiu cui. Se vede clar că este vorba de un zvon, de o "făcătură" a unor "baieti destepti", o făcătură care sa creeze "zâzanie" intre oameni, o făcătură care nu poate fi nici contrazisa (pentru ca cetateni români care muncesc prin lume au venit, vin si vor continua sa vina la casele lor, inclusiv in luna august) dar nici aprobata (pentru ca nimeni nu o sa legitimeze niste eventuali participanti la vreo manifestatie spre a se vedea daca participa la acea manifestatie doar cetateni români cu domicilul legal in strainatate sau cetateni români cu domiciliul legal in România). Eu unul, vin acasa (acasa la mine, nu la vreun vecin) si in acest august (ca si in alte luni din an), dar eu nu merg la manifestatii de strada nici programat de mine insumi, cu atât mai putin programat de altii. In aceeasi perioada cu mine vin si alti membri ai familiei, si alti cunoscuti de-ai mei, si . . . nu am stire de vreo "conspiratie" ce ar umbla printre noi care sa ne adune si sa ne "verse" in vreo zi a lui August, in vreuna din piatele vanturate prin presa. Sunt multi cei interesati sa obtina (din ce ar obtine), doua multimi pe care sa le puna față in față, si care sa se incaiere (sa se macine intre ele, una pe cealalta. Sunt multi, pentru ca de "baieti destepti" geme lumea. Eu am fost si ramân adept al unei "chestii" necunoscute inca pe la români, si care se numeste "efectivitate". Efectivitatea asta este o combinatie, o uniune intre "eficiența" si "eficacitate", adica, una peste alta . . . sa nu consumi mult, dar sa aiba cel mai bun efect. Din cauza asta, eu consider ca "manifestarea stradală" este, la nivel de 2018 intr-o tara UE, o chestie "berbeceasca, o enorma risipa de energie pentru obtinere a "nimic" sau cel mult a "mai nimic". Am gasit, gasesc si voi gasi, ca "investitia" cea mai putin cheltuitoare (pentru mine) si care produce cel mai amplu efect, este votul, si ca sa inteleagă tot romanul de ce consider a fi votul, investitia cea mai ieftina si de cel mai amplu efect, si de ce consider "miscarea stradală" o risipa imensa de energie, cu efect zero, sau aproape zero, am muncit o gramada si am creat pagina numita"Efectivitate"

No hay comentarios:

Publicar un comentario